Initiatiefvoorstel Armoede, mondelinge vragen en natuurlijk…Thialf

4 maart 2022

Initiatiefvoorstel Armoede, mondelinge vragen en natuurlijk…Thialf

Foto: Jolanda Geerling - van Overhagen / Dimph van Ruth

Donderdag 3 maart was de laatste vergadering van dit Termijn.
De SP heeft mondelinge vragen gesteld over de slechte afwatering en bestrating bij Leppehiem in Akkrum, toezeggingen gekregen dat dit deel van Akkrum prioriteit heeft bij het op knappen van de bestratingen in Heerenveen.

En ook weer op de agenda van deze raad …Thialf….
De SP-fractie en HL hebben tegen de investering in Thialf van 2 miljoen 700 duizend euro gemeenschap geld gestemd. Dit zou er per jaar structureel in moeten worden gestoken door de gemeente Heerenveen en dan ook nog over een looptijd van 10 jaar.
Nou waren er natuurlijk een hoop mitsen en maren en werden er dingen verkeerd gezien of gelezen, maar de SP is tegen prestigeprojecten! Liever een sociale plak dan een gouden plak!

De SP-fractie heeft deze zelfde avond ook een initiatiefvoorstel Armoede ingediend en deze is unaniem door de raad goedgekeurd en wordt nu voorgelegd aan het college voor wensen en bedenkingen. “Wij willen geen verzorging van de armen, maar afschaffing van de Armoede” een citaat van Domela Nieuwehuis en de titel van het zwart-wit boek Armoede van de SP. En helaas nog steeds actueel vandaag de dag, aldus Dimph van Ruth raadslid SP.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Dimph van Ruth tel.06-46326092