Zorg

14 januari 2015

Het ‘keukentafel gesprek’

Het ‘keukentafel gesprek’. Het is één van die nieuwe woorden die je
ineens overal tegenkomt. Maar wat is een keukentafel gesprek nu
eigenlijk?

28 januari 2013

MELDPUNT THUISZORGMEDEWERKERS

De SP in Heerenveen start een meldpunt voor thuiszorgmedewerkers en WMO-cliënten. Aanleiding is het ontslag van honderden thuiszorgmedewerkers bij de Friese Wouden als gevolg van de kabinetsplannen om de thuiszorg in 2015 af te schaffen. Er kan gemaild worden naar:
heerenveen@sp.nl

25 februari 2008

AGNES KANT IN FRIESLAND: DE ZORG, EN HOE NU VERDER?

Agnes Kant en Farshad Bashir bezochten op woensdag 20 februari Heerenveen. Beiden hebben zitting in de Tweede Kamerfractie van de SP. Agnes is expert op het SP Zorgfront. Farshad zit nog maar koud op zijn zetel of hij heeft onbedoeld gelijk een record op zijn naam gezet omdat hij meteen ook het jongste kamerlid ooit is. Na aankomst in Heerenveen werd eerst de dagschotel van eetcafe De Stal genuttigd. Daarna vulde het paar de resterende avond met een thematisch programma rond het onderwerp: De Zorg, En Hoe Nu Verder. Het goed vertegenwoordigde publiek in het Nije Huys aan de Burgemeester Falkenaweg werd getracteerd op een veelzijdig programma. Voor de pauze vertelde Farshad over zijn jeugd in Afghanistan. Daarna stak Agnes een rede af over Zorg in de ruime zin van het woord. Na de pauze werd veel tijd uitgetrokken voor rechtstreekse vragen uit het publiek. De avond werd tenslotte afgesloten met het aanbieden van een schilderij gemaakt door de Heerenveense kunstenaar Amber de Groot, die een portret had vervaardigd met de ondertiteling "Zorg" in het achterhoofd. Na Heerenveen doen beide volksvertegenwoordigers de volgende dag nog Harlingen en Buitenpost aan.

11 februari 2008

AGNES KANT SPREEKT OVER ZORG IN HEERENVEEN

Op 20 februari organiseert de SP afdeling Heerenveen een thema-avond over de zorg: En Hoe Nu Verder? Dit vindt plaats in ’t Nije Huys te Heerenveen. Als gastsprekers zijn hiervoor uitgenodigd Agnes Kant en Farshad Bashir. De avond begint met de beide sprekers. Na de pauze is er ruim gelegenheid tot het stellen van vragen.

4 december 2007

Hogere Eigen Bijdrage ? Laat het ons weten!

Veel bewoners van een AWBZ instelling hebben bericht gehad dat ze vanaf 1 januari een hogere Eigen Bijdrage moeten gaan betalen.

11 februari 2007

Meldpunt WMO Heerenveen van start!

Mensen die hun ervaringen over de nieuwe wet WMO kwijt willen kunnen dit doen bij ons meldpunt .