SP Heerenveen klopt aan in Mildam.

28 oktober 2017

SP Heerenveen klopt aan in Mildam.

Zaterdag 28 oktober streken we met een groep enthousiaste SP'ers neer in Mildam. We wilden graag horen van de inwoners van Mildam wat er leeft onder de mensen in Mildam.

Tijdens het kloppen hebben we over heel veel dingen met mensen gesproken. Mensen met zorgproblemen, mensen die zich zorgen maken over de gaswinning, er wordt te hard gereden in het dorp, zijn zo maar een paar dingen om naar te kijken binnen Mildam. Zijn er ook positieve punten? Ja zeker, er is ook een actieve groep mensen die samen als buurtvereniging de mienskip in het dorp in de gaten houden. Er wordt veel georganiseerd voor de inwoners van Mildam. Er bestaan plannen om Mildam op de kaart te zetten in 2018 als Leeuwarden Culturele Hoofdstad is.

Zo hebben we aardig wat mensen gesproken vandaag, die het leuk vonden ons in het dorp te zien. We hebben duidelijk gemaakt, dat we mee willen gaan doen aan de gemeenteraadsverkiezingen en graag willen weten wat er leeft in de dorpen. Je kon merken dat de mensen dat waarderen.

Wij gingen dan ook met een goed gevoel en veel ideeën huiswaarts, met de belofte zeker nog eens Mildam aan te doen. Politiek bedrijven doe je het beste als je weet wat er leeft onder de mensen, daar waren ze in Mildam het volledig mee eens.