Kloppen in Tjalleberd.

16 oktober 2017

Kloppen in Tjalleberd.

Zaterdag 14 oktober was SP Heerenveen zichtbaar in Tjalleberd. Wat leeft er in Tjalleberd was de prangende vraag.

Op verschillende plekken in het dorp hebben we bij een aantal huizen aangebeld. Met de vraag: " Als u een dag burgemeester van Heerenveen mocht zijn, wat zou u dan veranderen?"

Veel verschillende antwoorden kregen we. Er waren mensen bij, die er niet aan moesten denken om een dag burgemeester van Heerenveen te zijn. Dat zagen ze nou helemaal niet zitten. Maar iets veranderen, daar wisten de meeste mensen toch wel antwoord op te geven.

Groenonderhoud, nieuwe school en speeltuinattributen voor de kleinste inwoners van Tjalleberd. Soms waren er echt hele serieuze gesprekken. Hier en daar hebben we dingen genoteerd en we gaan kijken, of we er samen met de inwoners wat aan kunnen doen. Al met al, dus een hele nuttige middag in Tjalleberd en ondertussen hadden we natuurlijk  ook oog voor de mooie omgeving. Want eerlijk is eerlijk met die mooie herfstkleuren is het heerlijk vertoeven in Tjalleberd en omgeving.