SP HEERENVEEN STEUNT DE ACTIE VAN PO-FRONT

27 juni 2017

SP HEERENVEEN STEUNT DE ACTIE VAN PO-FRONT

De landelijke actie van PO-front wordt ondersteund door de SP. Scholen waren dinsdagmorgen 27 juni 2017 het eerste uur gesloten voor de leerlingen. Met deze actie hopen leraren dat er iets gedaan gaat worden aan de werkdruk waar ze al jaren last van hebben. De klassen zijn vaak te groot en als leraar krijg je er steeds meer taken bij. Daarnaast ligt het loon van een basisschool leraar veel lager dan het loon van een leraar bij het voortgezet onderwijs en na jarenlang inleveren en meer werk, wordt het tijd voor een loonsverhoging.

Het schoolplein van OBS de Feart in Jubbega ligt er bijna verlaten bij. De leraren zitten in de lerarenkamer als een afvaardiging van SP Heerenveen ze een hart onder de riem komt steken. We komen niet met lege handen, we hebben lekkere koek bij ons voor bij de koffie. We spreken onze steun uit en vertellen dat we dit landelijk vandaag doen.

De ouders reageren over het algemeen begripvol en dat is te merken aan het lege schoolplein. Al is de staking van het eerste uur al voor een groot gedeelte voorbij en melden de eerste leerlingen zich al. De actiebereidheid onder de scholen is groot en de sfeer zit er hier in Jubbega goed in. We wensen de leraren succes met hun actie en laten nog wat folders achter om ze te laten zien dat de SP deze actie vol ondersteunt.

Naast OBS de Feart in Jubbega bezoeken we ook nog de Van Maasdijkschool en Slingertouw in Heerenveen. Ook daar werd zeer verrast gereageerd op de koek en de steun aan de actie.