Regioconferentie Groningen, Friesland.

4 mei 2017

Regioconferentie Groningen, Friesland.

Op zaterdag 29 april kwamen SP afdelingen van Friesland en Groningen bij elkaar om te praten over de toekomst van de SP na de verkiezingen en de acties die op stapel staan.

Tijdens de regiocnferentie leren we onder andere van elkaar door te praten met elkaar en elkaar te vertellen welke acties succes hebben en hoe die acties verlopen zijn. Zo leren we van elkaar en zijn we op de hoogte wat er in het Noorden van Nederland speelt.  Daarnaast krijgen we te  horen wat de plannen zijn voor landelijke campagnes en hoe die eruit gaan zien.

De Statenfracties van Friesland en Groningen vertellen de afdelingen van hun provincie wat ze het afgelopen half jaar hebben gedaan en leggen op die manier verantwoording af voor hun doen en laten op provinciaal niveau.

SP Heerenveen vertelde ondersteund door een leuke video over de succesvolle actie:    ' Hou Domela in Heerenveen', waarbij ze in vier dagen tijd 1000 handtekeningen op haalden om de onlinepetitie te ondersteunen. En hoe succesvol die actie was geweest. Zelfs Ron Meyer kwam van Heerlen naar Heerenveen om die actie te ondersteunen.

Verder namen we afscheid van onze Regiovertegenwoordiger Pieter Kraaima en werd er een nieuwe Regiovertegenwoordiger gekozen voor Friesland en dat werd Jeroen van der Wolf.

Links Pieter Kraaima, rechts Jeroen van der Wolf.