HET EIGEN RISICO IS ALS EEN BLOK AAN HET BEEN

14 september 2016

HET EIGEN RISICO IS ALS EEN BLOK AAN HET BEEN

"Voor veel mensen pakt het eigen risico uit als een boete op ziek zijn"

Op zaterdag 10 september stonden ruim 15 vrijwilligers van de beweging voor “Eén Nationaal Zorgfonds zonder eigen risico” in het centrum van Heerenveen.
Hier lieten zij op demonstratieve wijze zien, dat het eigen risico in de zorg van 385 euro voor veel mensen als een blok aan het  been voelt. Voorbijgangers werden uitgenodigd voor een informatieavond over het “Nationaal ZorgFonds zonder eigen risico”, die op vrijdag 16  september in het Posthuis Theater wordt georganiseerd.

"Het eigen risico voelt voor vele mensen als een boete op ziek zijn. Tegelijkertijd maken commerciële zorgverzekeraars grote winsten en geven zij miljoenen uit aan reclames. Door de commerciële zorgverzekeraars af  te schaffen besparen we voldoende geld om het eigen risico ook af te  schaffen", aldus Dimph van Ruth van het lokale actiecomité.

Op 16 september wordt er in het Posthuis Theater in Heerenveen een openbare informatieavond georganiseerd. Hier zullen oud-huisarts en Tweede Kamerlid Henk van Gerven (SP) en fysiotherapeut Marc Kuipers  spreken.De presentatie is in handen van Hadjar Benmiloud.  De avond begint op 20.00 uur en belangstellenden zijn welkom vanaf 19.30 uur.