SP Heerenveen in Akkrum voor Nationaal zorgfonds

7 augustus 2016

SP Heerenveen in Akkrum voor Nationaal zorgfonds

Op zaterdag 6 augustus stond de SP afdeling Heerenveen op de markt Fryske dei in Akkrum ter promotie van het Nationaal zorgfonds.

Het Nationaal zorgfonds is een breed innitiatief om samen te komen tot een nieuw zorgstelstel. Waar we zorg weer in eigen hand nemen en daarbij de zorgverzekeraars afschaffen. Geld wat nu naar reclame en duur betaalde mensen bij zorgverzekeraars gaat gaan we inzetten waarvoor het bedoeld is, voor goede bataalbare zorg.

Met zaken als het afschaffen van de boete op ziek zijn, het eigen risico, en door de zorgpremie inkomensafhankelijk te maken van de zorgpremie maken we de zorg weer betaalbaar voor iedereen en voorkomen we dat mensen zorg om financiele reden gaan mijden.

Samen staan we sterk en kunnen we zorgen dat de zorg weer van ons wordt. 89.000 steunen nu al dit innitiatief en dagelijks neemt de steun verder toe. Steun dit innitiatief ook op https://nationaalzorgfonds.nl/