SP, dominee en bewoners Jubbega willen Koopmans terug

28 april 2015

SP, dominee en bewoners Jubbega willen Koopmans terug

De SP-afdeling Heerenveen heeft samen met dominee Hulshof 1100 handtekeningen in Jubbega verzameld voor goed WMO-vervoer. Eerder verzorgde taxibedrijf Koopmans het vervoer van leerlingen, ouderen en mensen met een lichamelijke of mentale
beperking. Sinds 1 juni 2014 wordt dit uitgevoerd door taxibedrijf Witteveen en zijn er veel klachten over het WMO-vervoer. De SP en de dominee zullen de 1100
handtekeningen donderdag om 16.00 uur aan wethouder Zoetendal (PvdA) aanbieden.

Sinds 1 juni 2014 kwamen er bij Greet en Annie Jonker van de SP steeds meer klachten binnen over het WMO-vervoer in Jubbega. “Mensen klagen over de onpersoonlijke aanpak van de nieuwe vervoerder, die vaak of veel te vroeg of veel te laat is en geregeld met ongeschikte busjes rijdt”, aldus Annie Jonker van de SP-afdeling Heerenveen. Naar aanleiding hiervan besloten de SP en de dominee om een handtekeningenactie in het dorp te organiseren.

“Wij verwachten van wethouder Zoetendal dat hij dit probleem aanpakt en oplost. Het liefste zien de bewoners van Jubbega gewoon weer taxibedrijf Koopmans terug waar mensen een goede band mee hadden opgebouwd”, aldus Jonker.

Reacties

de nieuwe taxi bedrijf, doet slecht alleen prive taxi moet je samen proppen met 4 mensen , voor weinig personeel voor oncomfortabel rit. waar geen luxe meer is.