Verslag van de Algemene Ledenvergadering van 7 mei

16 mei 2009

Verslag van de Algemene Ledenvergadering van 7 mei

Op 7 mei vond in de As in Heerenveen een algemene ledenvergadering plaats.
Tijdens de vergadering werd er verslag gedaan over wat er in de afdeling is gebeurd.
Hieronder het verslag met foto's van de avond.

Aanwezig: Lita Ponsen, Evert Tigchelaar, Geert Jonker, Annie Jonker, Hillie Slagter, Jannie de Vries, Alieda Zwart, Eva Kuiper, Raymond Ficken, Marten de Vries, Bert Kruize, Tjitte Bosma, Henny Bergsma, Albert Former, Theo Regterschot.

Lita opent de vergadering. Zij verzoekt Albert en Theo (die geen stemrecht hebben) om op te treden als kiescommissie. Zijn gaan hiermee akkoord.

De notulen: Eva geeft aan dat zij en Evert zijn verwisseld in de notulen voor wat betreft het aantal uitgebrachte stemmen.

Financieel verslag: Alieda doet verslag van het afgelopen jaar, waarin de afdeling de kas heeft teruggekregen. Zij overlegt het financieel jaarrapport.

Kascommissie: Dirk Bergsma en Tjitte Bosma zijn bereid gevonden om hierin plaats te nemen.

Lita geeft een kort overzicht van de activiteiten van de afdeling in het afgelopen jaar. Zij nodigt de aanwezigen uit om mee te gaan met buurten in de buurt. Ook vermeldt zij dat wij niet kunnen meedoen aan de komende gemeenteraadsverkiezingen omdat er niet voldoende leden zijn die actief meedoen. Tevens heeft zij de aanwezigen verzocht om op 11 mei aanwezig te zijn in het Abe Lenstrastadion ivm het politiek debat voor de Europese Verkiezingen.

Bestuursverkiezing: Er waren 13 stemgerechtigden. Er zijn twaalf ingevulde stembiljetten en één blanco ingeleverd. Alle kandidaten zijn met twaalf stemmen verkozen. Lita en Henny zijn in functie van respectievelijk voorzitter en organisatiesecretaris verkozen.
Albert Former is aftredend ivm verhuizing naar een andere afdeling en neemt afscheid. Hij en Marten de Vries worden bedankt voor hun inzet de afgelopen jaren en krijgen een kleine attentie uitgereikt door Lita.
Er is afgesloten met een hapje en een drankje en informeel gesprek met de aanwezigen.

N.b. Albert heeft de mensen verzocht om ivm het de strijd tegen het NUON allemaal over te stappen op Green Choice.