HULPDIENST
HULPDIENST
De afdeling Heerenveen is tot de slotsom gekomen dat een hulpdienst binnen de gemeente tot de mogelijkheden behoort. Een korte blik vooruit.
Tijdens de laatste bestuursvergadering is de kwestie – nadat er al tijdens eerdere vergaderingen voorzichtig wat woorden over vielen – nadrukkelijk aan de orde gekomen. We zitten natuurlijk nog in de onderzoeksfase. We zullen daartoe met de afdeling Groningen overleg voeren omdat met name Groningen een uitstekend functionerende hulpdienst heeft. En uiteraard met Leeuwarden. We gaan op zoek naar mensen die de dienst kunnen bemannen. Een locatie is er al. Voorlopig denken we aan het openstellen van de dienst op één morgen/middag of avond in de maand waarbij allerlei vragen en klachten kunnen worden neergelegd. Ook komt er de mogelijkheid voor mensen om telefonisch contact te zoeken of eventueel bezocht te worden. Email is niet direct een alternatieve optie in dit verhaal omdat mensen die op een of andere manier met een voor hun belangrijke vraag zitten in een aanzienlijk aantal gevallen ook al geholpen is met een goed woord – van mens tot mens. Zo’n persoonlijke aanpak maakt het een aantal mensen gewoon sneller mogelijk hun problemen in structuur te brengen.
- Zie ook:
- Algemeen